Monday, August 31, 2009

selamat hari kemerdekaan ke-52

Merdeka! Merdeka ! Merdeka...
Hari ni genap la kari kemerdekaan Malaysia yg ke-52. Terima kasih kepada orang2 yang terdahulu yg berkerja keras membawa kemerdekaan ke atas tanah air kita ni. Tengok movie Hati Malaya 57 malam tadi, sempat lagi menitiskan air mata..sedih?? Entah la mmg sedih la kepada sesiapa yang ada hati..rasanya tak lah jg aku menghayati sangat cerita tu, tapi tiba time Tunku nak London, dan kata tak cukup duit..tu yg cam rasa sedih sangat..Nasib baik juga la rakyat malaysia bersatu hati. Wanita2 sanggup dermakan barang2 kemas..Macam perna dengar cerita tu. Betulkan cerita tu...kalau aku pun ada time tu aku rasa aku pun akan buat cam gitu :).
Teringat dulu time kat UPM, time tengok cerita bukit kepong, aku ngan ani sempat lagi menangis, bila aku pusing aku tengok ani pun dok lap airmata dia hehe..Lucu gak eh, pastu sesama tergelak. Harap2 la ani masi ingat hehe..oooo mama wowok apa kabar ko sekarang??
Hahhh...td set jam kul 3am, tp sahurnya kul 4 jg, ni tak tido lagi..takpe la kan bukannya keja pun...k, la selamat hari merdeka semuanya. Moga kemerdekaan ni memberi keinsafan kepada kita untuk menghargai negara ini. RENUNG2KAN...dan selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment